Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány Segítői Alapképzés

Programakkreditációs  lajstromszám: PL-8327


A 126 órás képzés elvégzése a feltétele a Lelkisegély-Vonalon és a Kék Vonal Chaten végezhető önkéntes telefonos segítői munkának.

 

A képzési program során megszerezhető kompetenciák:

 

  • A kommunikációs szintek és státuszok ismerete
  • A függelmi viszonyok és kiszolgáltatottság ismerete
  • Kommunikációs stílusok ismerete a személyiség függvényében
  • Közléssorompók ismerete
  • Félelmek és a megfelelés kényszere az attitűdben
  • Aktív hallgatás, empatikus figyelem szerepe
  • Erőszakmentes érdekérvényesítés kommunikációs eszközrendszerének ismerete
  • A kommunikációt segítő- és gátló tényezők,félelmek, játszmák ismerete
  • Különböző fejlődési funkciók leírása, magyarázata, összehasonlítása
  • Általános testi, értelmi, érzelmi, társas és személyiségbeli változások ismerete
  • Az életkori sajátosságok által előrevetített szükségletek ismerete
  • A normál életfolyamatok változásaiból adódó krízisek ismerete
  • A különböző életszakaszokra jellemző problémák,életfeladatok szerepe
  • A krízisek lelki hatásai
  • A beavatkozás,segítés lehetőségeinek, lépéseinek ismerete
  • Nem normatív krízisek ismerete a gyerekek életében: bántalmazás,állami gondoskodásban élés, válás, kortárs aggresszió
  • A legfontosabb, gyerekeket illető jogok, Egyezmény a Gyermekek Jogairól ismerete
  • A gyermekvédelmi intézmények szerepének, jogainak, kötelességeinek ismerete
  • A nem normatív krízisekbe való beavatkozás lehetőségei, veszélyei, lépései
  • A bajban lévő gyerekekkel való konzultáció kialakításának lépései, a konzultáció szerepe
  • A kommunikáció kialakításának lépései krízisben lévő gyerekekkel, fiatalokkal és az értük aggódó felnőttekkel,az empátia szerepe, az aktív figyelem és értő hallgatás formái krízishelyzetben lévő gyerekkel, fiatalokkal, és környezetükkel
  • A segítő kommunikáció szerepe és lépései
  • A konkrét beavatkozás lehetőségei,lépései a krízisben lévő gyerekek segítésére
  • A kerettartási kompetenciák ismerete,mentálhigiéné
  • A telefonos és online segítő kommunikáció jellegzetességei
  • A segítő magatartás és szemlélet kialakítása
  • A személyes és nem személyes kommunikáció kilakakításának képessége
  • A verbális és nonverbális kommunikáció egyensúlyba kerülése
  • A szociális kompetenciák,rugalmasság, empátia, segítő hozzáállás gyakorlati fejlesztésének képessége
iszkiri